طراحی وب سایت
ایجاد محتوای ارزشمند در سایت
شهریور ۱۵, ۱۳۹۶
سئو سایت

Traffic (ترافیک):
مهمترین و شاید رایج ترین ابزار سئو سایت جهت بررسی اطلاعات ترافیک سایت شما گوگل آنالیتیک است. این ابزار از بهترین و دقیق ترین متدهای بررسی ترافیک ورودی و خروجی سایت استفاده می کند. که بیشتر سایت های مطرح از این ابزار برای تحلیل سئو سایت شان استفاده میکنند. که توصیه میشود برای هر تجارتی که برایش مهم است که چه تعداد بازدیدی دارد استفاده کند.

Engagement (مشارکت یا تعامل):

به فاکتورهایی که باید در بخش تعامل به آن ها توجه کنید، اشاره می کنم:

  • نرخ بی ارزشی (Bounce rate): تعداد مخاطبانی که سایت شما را بدون انجام کار خاصی ترک می کنند.
  • میانگین مدت زمان ماندگاری در سایت : هر چه مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت بیشتر باشد، یعنی مطالب شما جذاب تر، کاربردی تر، مفیدتر و قابل اعتمادتر است. بنابراین یک سیگنال مثبت فوق العاده ارزشمند را به گوگل و دیگر موتورهای جستجو ارسال می کنید.
  • میانگین تعداد صفحات سایت بررسی شده: تعداد صفحاتی که هر کاربر در هر بار مراجعه به سایت مورد بررسی یا مطالعه قرار می دهد.

هر چه بتوانید پارامترهای بالا را بهبود دهید، وضعیت بهتری را در نتایج جستجو و سئو سایت پیدا خواهید کرد.

شما می توانید با استفاده از ابزار گوگل آنالیتیک موارد فوق را مورد بررسی قرار دهید.

نرخ تبدیل:

نرخ تبدیل به شما نشان می دهد که چقدر ترافیک بدست آمده است و نرخ تعامل با اهداف تجاری شما هم تراز است. گوگل آنالیتیک یک ابزار مناسب برای بررسی نرخ تبدیل می باشد. البته به شرط آن که اهداف تجاری درست و مناسبی را انتخاب کرده باشید.

اگر شما اهدافی غیرتجاری دارید، باید متودهای زیر را بررسی کنید:

  1. نرخ تبدیل
  2. حجم تبدیل

اما اگر سایت شما، جنبه تجاری داشته باشد، دو عامل مهم دیگر به پارامترهای بالا اضافه می شود از جمله :

  1. مجموع درآمد
  2. میانگین ارزش سفارش

شما می توانید موارد بالا را در قسمت ” E-Commerce” در ابزار GA پیدا کنید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*