Traffic (ترافیک):
مهمترین و شاید رایج ترین ابزار سئو سایت جهت بررسی اطلاعات ترافیک سایت شما گوگل آنالیتیک است. این ابزار از بهترین و دقیق ترین متدهای بررسی ترافیک ورودی و خروجی سایت استفاده می کند. که بیشتر سایت های مطرح از این ابزار برای تحلیل سئو سایت شان استفاده میکنند. که توصیه میشود برای هر تجارتی که برایش مهم است که چه تعداد بازدیدی دارد استفاده کند.
Engagement (مشارکت یا تعامل):
به فاکتورهایی که باید در بخش تعامل به آن ها توجه کنید، اشاره می کنم:
هر چه بتوانید پارامترهای بالا را بهبود دهید، وضعیت بهتری را در نتایج جستجو و سئو سایت پیدا خواهید کرد.
شما می توانید با استفاده از ابزار گوگل آنالیتیک موارد فوق را مورد بررسی قرار دهید.
نرخ تبدیل:
نرخ تبدیل به شما نشان می دهد که چقدر ترافیک بدست آمده است و نرخ تعامل با اهداف تجاری شما هم تراز است. گوگل آنالیتیک یک ابزار مناسب برای بررسی نرخ تبدیل می باشد. البته به شرط آن که اهداف تجاری درست و مناسبی را انتخاب کرده باشید.
اگر شما اهدافی غیرتجاری دارید، باید متودهای زیر را بررسی کنید:
اما اگر سایت شما، جنبه تجاری داشته باشد، دو عامل مهم دیگر به پارامترهای بالا اضافه می شود از جمله :
شما می توانید موارد بالا را در قسمت ” E-Commerce” در ابزار GA پیدا کنید.