یکی از مواردی که بسیاری از طراحان سایت از آن غافل میشوند استفاده درست از لینک های داخلی برای
بالا بردن رتبه نمایش خود در موتور های جستجو می باشد.
به این ترتیب ربات های گوگل می توانند لینک های موجود در تک تک صفحه ها را بررسی کرده
و نهایتا در ایندکس کردن این صفحات در نتایج جستجو تاثیر مثبت گذارند.
شما می توانید با استفاده از مطالب و محتوای بهینه و لینک دادن به آن مطالب، کیفیت لینک های داخلی خود را افزایش دهید
و این خود یکی از اصول استفاده از لینک داخلی در محتوای وب سایت شما می باشد.
سعی کنید تعدادی از لینک های داخلی را به مطالب مهم و پر بازدید یا محبوب صفحه اول وب سایت خود اختصاص دهید
استفاده از لینک های داخلی در وسط یک متن مناسب تر از استفاده از لینک های داخلی به صورت تنها می باشد.
چرا که موتور های جستجو کلمات قبل و بعد لینک را مورد بررسی قرار می دهند تا بدانند لینک موجود مرتبط با آن متن می باشد یا خیر!
همان طور که در مقالات قبلی اشاره شد هر بار که شما لینکی را ایجاد میکنید میزان اعتباری به صفحه لینک شونده ارائه میدهید.
و اگر مثلا من از صفحه اول تعدادی لینک را به یک صفحه خاص با موضوع خاص بدهم
از نگاه موتورهای جستجو اعتبار صفحه اول را به آن موضوع خاص دادهام.
پس ازآنجاکه با هر لینک میزانی اعتبار ارائه میشود باید تعداد لینکها را در سطح مناسب نگه داشت
بهدوراز روشهای اسپم و سئو سیاه.
زیادهروی در هر کاری بد است.
ازنقطهنظر بصری، تعداد لینک داخلی زیاد طبیعتا میتواند باعث گیج کردن بازدیدکننده شود.
اکثر مردم به دنبال مطالب باکیفیت در یک وب سایت با ساختار داخلی مناسب هستند.
در یک صفحه با لینک سازی زیاد برای یک بازدیدکننده میتواند گیجکننده و یا خواندن آن مقاله را سخت و طولانی کند.
بهتر است در زمان ایجاد لینک داخلی به این نکته توجه کنید که بهینه تر است از مجموعه صفحات کوچکتر به صفحات اصلی
و قسمت های مهم تر لینک داخلی ایجاد کنید. و بهتر است متن لینک شما همان کلمه کلیدی شما باشد.
ازنظر موتورهای جستوجو رنگ لینک ها اصلا مهم نیست. از دیدگاه خزندههای وب هر رنگی خوب است.
میزان مرتبت بودن لینک به متن است که موتورهای جستجو نظیر گوگل و بینگ به دنبال آن هستند.
توجه داشته باشید هر روش غیرمنطقی همانند تطبیق کردن رنگ متن لینک با بکگراند یا مخفی کردن لینک ها
به هر شکلی باعث بالا بردن خطر پنالتی شدن سایت در گوگل میشود.